tisdag 27 september 2016

Plötsligt händer det...


Helt plötsligt verkar man (jag) fatta det nya programmet man jobbar i på jobbet. De två första veckorna så försökte jag bara följa en hjälplig manual jag plitade ner någon gång i juli i all hast. Jag klickade runt "på måfå", och hoppades att jag skulle hitta rätt i systemet. Jag förstod inte alltid varför jag skulle klicka en viss ruta, jag bara gjorde det, då jag lärt mig det. För att inte tala om hur många gånger jag har mailat och ringt supporten...

Men, så typ i fredags, lite mer igår och så idag, så verkar polletten ha ramlat ner. Jag klickar inte bara på måfå längre. Jag vet vart jag ska klicka, och varför jag gör det. Jag vet vart jag ska leta efter saker i programmet... Och idag... Idag har jag faktiskt inte kontaktat supporten en enda gång! Ja, ni läste rätt, inte en enda gång.

Jag börjar också få kläm på vad det är som jag ska göra, gällande skicka rapporter och listor och så vidare. Det är såklart fortfarande småsaker som jag inte har kläm på, men jag behöver inte vimsa runt och fråga kreti och pleti om minsta sak eller kontakta supporten till höger och vänster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar