söndag 11 september 2016

En helg i september!

I helgen har jag haft finfrämmande minsann. Min kära syster och hennes C har varit på besök. Anledningen den här gången var väl kanske inte att hälsa på mig, utan för att det är/varit husvagns- och husbilsmässan på Elmia här i Jönköping.

Syrran och hennes C har ju en husbil sedan 2014, och även dom de kanske inte planerar att köpa en ny just nu, så är det alltid kul att spana in årets nyheter, lite tillbehör och så. Jag var dock inte så pepp på att springa på mässan i tre dagar (den höll på i fem), så både i fredags em och igår så hade jag tillgång till deras bil och så flängde jag i lite butiker istället. Det är väl egentligen heller ingen aktivitet som jag är så förtjust i, men ibland kan det vara skönt att inte vara tidtabellsberoende!

Idag var jag dock med syrran och C på mässan. Och det finns verkligen hur många husbilar och husvagnar som helst. Jag är ju inte så kinkig. Jag vill bara få en sovplats. Om det innebär att jag får ligga i en uppbäddad soffa (som jag gör nu) eller om det är i en taksäng, det bryr jag mig inte om. Fördelen med taksäng är att det bara är att fälla ner den, och är mycket smidigare...

Den här husbilen, en Bürstner Lyseo, fastnade syrran för!
Men, det har inte bara spanats på husbilar i helgen. Syrrans C har hjälpt mig att fixa till persiennerna i två köksfönster. Jag är mer än tacksam för denna hjälp och insats från C. Det här fönstret ligger i västerläge och solen ligger på hela eftermiddagen och en bra bit in på kvällen (sommaren), vilket gör att det blir ohyggligt varmt i köket. Jag har tidigare kört med långa gardiner som jag drar för men, kände att jag nog ändå vill ha persienner som jag kan fälla ner och vinkla vid behov. Min plan var att köpa nya persienner och sätta dem innanför fönstret, men när C upptäckte att det redan fanns persienner där så bestämde han att det var bättre att laga de befintliga. Så efter att jag införskaffat materialet som behövdes så började han laga persienner igår kväll.


Jag är så nöjd med de fixade persiennerna. Har visserligen ett par fönster till att fixa till vad gäller persienner, men det är inte så bråttom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar