söndag 18 september 2016

Jobbsöndag!

Så där ja. Nu är första jobbveckan efter semestern över. Jag tyckte att det var lika bra att kicka igång ordentligt, så det blev sju dagar på raken! Man borde ju tycka att jag skulle ta det lite lugnt. Och det har jag gjort. Men, jag ville verkligen få jobba lite på öa, och även få avsluta säsongen.

Idag hade vi öppet 11-16, men jag har varit igång 9.15-18.45, detta då jag hämtade en hyrbil i stan innan jag åkte ut till öa, och sedan när jag stängt så körde jag en del grejer till tb i stan... Jag hade ju inte bokat någon plats på färjan förrän igår, men fick ju ingen plats förrän 18.50. Jag hade dock ingen lust att hänga på öa så länge så efter att ha tagit stängningen i lugn och ro och lastat bilen så ställde jag mig i den sk chansarkön. Och, jag kom med 17.20-färjan!

Efter att jag kommit hem vid 19.30-tiden nu ikväll, så har jag tagit det väldigt lugnt. Nu är jag faktiskt ganska så trött, men det är väl inte så konstigt då jag jobbat sju dagar i rad. Imorgon är jag ledig, och på tisdag jobbar jag bara till 12, och imorgon ska jag, förutom att tvätta lite, ta det väldigt lugnt. Och gå på bio med M. Vi ska se Bridget Jones baby!

Nu ska jag krypa ner i sängen, men kolla lite på Oceans 12 via surfplattan innan jag somnar... Risken är dock överhängande att jag ser hela filmen. Det är ju ändå George Clooney vi pratar om... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar