tisdag 13 september 2016

Ett kort träningspass

Efter jobbet idag begav jag mig till gymmet. Jag har ju bestämt mig för att ta mig till gymmet minst två gånger/veckan tom 2/10. Från den 3/10 är det nya utmaningar som gäller...

Igår nöjde jag mig med en promenad på lunchen, men idag var tanken att jag skulle ta mig till gymmet. Om jag ska vara helt ärlig så är jag inte så pepp på att gå till gymmet och "lyfta vikter". Men, just nu ska jag försöka in rutiner vad gäller träningen, så varje gång jag faktiskt tar mig till gymmet är en seger.

Idag blev det ett kort pass, 30 minuter på löpbandet. Jag började med att promenera i 10 minuter. I minut 10-20 så tänkte jag att jag försöker lägga in korta "jogging"intervaller, där varje intervall var på 1 minut. Det gick över förväntan faktiskt. Sista etappen, dvs 20-30 minuter så var det återigen promenad som gällde!

Jag är mer än nöjd med detta pass, då även ett kort träningspass tar mig ett steg närmare mitt mål att gå ner i vikt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar