måndag 5 september 2016

Ny blogg

Då har man kickat igång ännu en blogg. Den här bloggen kommer ersätta min tidigare blogg "sportigajenny". Vadan detta kan man ju undra? Jo jag har liksom tröttnat på min förra blogg. Jag får närapå ångest när jag läser en del gamla inlägg. Och istället för att gå igenom vartenda ett av de nästan tvåtusen inläggen och bara "spara det gottaste" så kommer jag helt sonika stänga ner den gamla bloggen senast sista september!

I den här bloggen kommer ni få följa mig, Jenny, en västgöte som numer bor i Småland, och trivs väldigt väldigt bra i Småland. Men, ibland hoppar saknaden av Trollhättan över mig, då brukar det bli en liten tur hem till Trôllhätta! För oavsett vart jag bor så är Trôllhätta alltid hemma!

Copyright: Jenny Karlsson
Jag är en ganska rastlös person, även om jag bättrat mig på den punkten på sista tiden. Jag älskar att göra utflykter. Det behöver inte vara några jättelånga utflykter... Jag är lite av en historienörd, åtminstone om man frågar mina vänner. Men, jag är stolt över detta intresse. Jag gillar att fota, fast jag är långt ifrån en mästerfotograf.

Jag kämpar ganska ofta mot dåligt självförtroende, och har samtidigt förmodligen extremt höga krav på mig själv. Ingen jättebra kombo precis.

Periodvis plöjer jag serier och filmer, periodvis plöjer jag böcker. Just nu är jag inne i en bokperiod, och böcker betas av på löpande band!

Jag är matfixerad. Men, även här är jag periodare. Vissa perioder äter jag bara för att jag måste äta. Jag är inte sugen på något, inget lockar mig. Vissa perioder är det enda jag tänker på mat... Jag är svag för godis och chips. När jag var ungefär sex månader fick jag diagnosen att jag är glutenintolerant. När jag var liten skötte jag detta exemplariskt. Men ju äldre jag blivit, desto mer har jag slarvat. De sista åren, jo det är sant, har jag varit extremt dålig på att sköta mig. Men, nu har jag tagit mig själv i kragen, och äter som jag ska utifrån min "sjukdom".

Tränar, gör jag ibland. Jag borde få ordning på mitt tränande. En gång i tiden tränade jag flitigt. Men, det var då det. Och kunde jag då, så kan jag väl nu!

Det är lite om mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar