måndag 12 september 2016

Ny på jobbet...

Ja så kändes det faktiskt idag. Efter tre veckors semester var det äntligen dags att åter bege sig till jobbet. Nu i höst har jag fått nya arbetsuppgifter, och bytt avdelning. Jag tjuvstartade visserligen mitt nya uppdrag/mina nya arbetsuppgifter innan jag gick på semester, men det är idag som jag kör det på "heltid". Eller 75% då, då jag fortfarande är lite sjukskriven...

Nu i höst och fram till nyår är jag helt frikopplad från turistbyrån och jobbar med biljettupplägg i vår konsertverksamhet. Det ska bli riktigt kul att få jobba med något helt annat på bolaget än vad jag gjort tidigare.

Idag började jag helt logiskt med att beta av mailen. Och på tre veckor hade jag fått 133 nya mail... En del kunde jag såklart bara lägga i papperskorgen eller arkivera i någon mapp, men de skulle ju ändå gås igenom allihop. Därefter var det dags att försöka mig på någon form av prioriteringslista.

En av dagens uppgifter var att skicka en rapport, som jag dock inte visste hur jag skulle få ut, så det var bara att ringa supporten. Jag fick veta hur jag skulle göra och fick ut alla rapporter, men när jag sedan skulle jämföra dem, så stämde inte antalet produkter. Så efter att ha jobbat på turistbyrån medans min kollega där hade lunch, och jag dubbelkollat ännu en gång gällande rapporterna så var det bara att ringa supporten igen. Hann dock inte få svar från dem innan jag gick hem. Och då stannade jag ändå kvar en timma efter att jag egentligen skulle sluta. Under tiden jag väntade så försökte jag mig på två andra uppgifter i programmet, men även där gick jag bet...

Trots att det inte riktigt gick som jag önskade/ville på slutet av arbetspasset, så är jag ändå väldigt nöjd med min första arbetsdag efter semestern. Jag löste en del andra problem, och jag vet också att jag inom kort kommer ha knäckt koderna till vårt bokningsprogram! Och då minsann...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar