lördag 25 februari 2017

Skönsång!

Ber om ursäkt för den dålig bildkvalitén.
Igår besökte Tommy Körberg och Peter Dalle Jönköpings Konserthus. Jag var (självklart) på plats. Jag älskar herr Körbergs röst! Det här var inte en renodlad konsert där Körberg sjöng hela tiden. Nej här blandades sång och musik med humor.

Ska jag vara helt ärlig så var det inte den bästa föreställningen jag sett. Det var lite för lite "kända" låtar från Körberg. Men, å andra sidan var jag beredd på detta. Det var absolut inte dåligt, och Peter Dalle drog ner en hel del skrattsalvor och applåder, men han gav oss även lite att tänka på...

Jag fick ju i alla fall höra "Stad i ljus" och "Fait Accompli", så jag kan inte klaga allt för mycket. Föreställningen får en stark trea i betyg. Och, Körberg är ju alltid Körberg! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar