onsdag 22 februari 2017

OMG!


Ikväll var det dags för ett litet "nätt" spinningpass på 30 minuter. Men tro nu inte att det är något soft pass bara för att det bara är 30 minuter. Ach nein! Det här är ett intervallpass, bestående av åtta låtar! I varje låt är det två till tre intervaller med rejäla pulshöjare, som är 20-70 sekunder långa. Det var samma (ruskigt bra) låtar som förra veckan. Och jag gillar verkligen när det är samma låtar under en period, för då vet jag vad jag har framför mig!

Idag fick jag inte ordning på pulsbandet, hur svårt det nu kan vara, så hur mycket jag än trampade så kom jag inte upp i mer än knappt 80 i puls! Men, jag vet att pulsen var sjukt mycket högre än så!

När sista låten (Darude - Sandstorm) och passet var över, så var jag så trött att jag knappt tog mig av cykeln. Jag hade en lätt illamående känsla 15-20 minuter efter passet. Snacka om att ta ut sig!

Men, jag kan väl säga som så här. Att även om jag bara kört två pass så inser jag hur mycket jag saknat och älskar spinning! Jag hoppas verkligen att gymmet jag hänger på fortsätter med det här spinningpasset. Enda nackdelen är att det inte är förrän 18.30. Jag hinner inte hem mellan jobbet och spinningen, så jag har hängt på jobbet i väntan på spinningen... Eller hem hinner jag väl. men det blir bara till att kasta i sig något att äta och sedan i princip ge sig av till bussen mot stan igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar