måndag 13 februari 2017

Bodypump, del 2


Förra måndagen körde jag mitt första body pump-pass på ca 20 år. När jag kom hem från det passet, helt slutkörd, så bestämde jag mig för att köra body pump varje måndag fram till Gran Canaria. Det blir 6 tillfällen. Och det bör jag klara av.

Idag var det återigen dags för lite body pump. Jag anmälde mig redan igår, för jag var rädd att jag skulle fega ur annars. Visst, risken fanns ju att jag skulle avboka alltihop... Jag ska erkänna att jag inte var riktigt pepp under dagen på att träna, men jag visste att när jag väl tagit mig dit så kommer det bli kul.

Något som inte är lika kul är att jag fortfarande har lite träningsvärk i låren efter förra veckans pass. Det kan ju förstås bero på att jag tränade både i onsdags och i lördags. Denna träningsvärk innebar att jag inte kunde gå lika djupt ner på sqautsen och utfallen.

Jag är så stolt att gick dit. Att jag tog mig igenom passet. Även om jag fortfarande har väldigt svårt för åtminstone två övningar. Men, jag ska nog få in tekniken där snart. Hoppas jag i alla fall. Oavsett så lyckades jag pressa lite mer idag än förra veckan. Jag höjde inga vikter, men jag orkade fler repetitioner! Passet gick också lite fortare idag. Och det kan ju bero på att jag hade ett hum om vilka övningar som väntade mig.

Jag vet att man inte ska jämföra sig med någon annan, men det tar på självförtroendet när man inser att man inte bara är den svagaste i hela gruppen, man är också den klart osmidigaste... Men, det ska väl rätta till sig under den här resans gång!

Men, för första gången sedan jag faktiskt började träna (någorlunda) regelbundet, med siktet inställt på Jönköpings halvmarathon, så känner jag mig skönt trött. Tidigare har jag varit mer eller mindre urlakad på energi efter ett träningspass. Ikväll är jag visserligen trött, men inte alls på samma sätt. Det är som att (framförallt) lårmusklerna är helt slutkörda, men det är en skön trött känsla!

Det ska dock bli spännande att se om jag tar mig upp ur sängen imorgon! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar