lördag 4 februari 2017

Lördagsträning


Jaha, har jag gått och blivit ett sånt där "träningsfreak" som kliver upp ur sängen i ottan på en lördag och sticker till gymmet? Å nej då. Eller, vem vet... Men idag så blev det faktiskt ett lördagspass på lördagsmorgonen.

Ska jag vara ärlig, så var jag inte så pepp på att bege mig till gymmet, men då jag ändå bestämt mig för att åka in till stan, för att sätta upp ett gäng nya affischer på teatern, och jag ändå pröjsar (den hiskeliga summan av) 199 kr/månaden för gymmet, så tänkte jag att det är väl lika bra att köra ett litet pass.

Varför sätter jag upp affischer en lördagsmorgon och inte en vardag, under arbetstid? Därför att vi haft en långkörare som hade sin sista föreställning igår kväll, med egna affischer i de flesta "affischhållare", och det är ett arrangemang på teatern idag/ikväll... Så jag tänkte att det kunde ju vara bra att de som är på teatern idag/ikväll ser vad som erbjuds på teatern inom närmsta framtiden! :-)

När affischerna var uppsatta var det bara att traska vidare mot gymmet. Idag hade jag faktiskt inte tänkt att bara köra på löpbandet, utan även träna lite styrka och balans. Men det blev inget toppenpass. Nej, nej. Mina löpartajts, och trosor de åkte ner, och löpartopen (hade inte min vanliga svarta) den gled upp så jag visade min icke smickrande mage... Så jag fick försöka dra upp byxorna och dra ner tröjan under tiden jag sprang där på bandet! :-) Efter de planerade 15 minutrarna på löpbandet så var siktet inställt på stepupbrädan för att köra lite "trappträning" och balansövningar. Men, den var upptagen. Av en tjej som eg pysslade med situps och annat på en matta. På stepupbrädan hade hon ställt två hantlar. Inte vågade jag gå fram och fråga om jag kunde använda mig av brädan... Nej, är alldeles för feg... Då vi var endast tre personer på tjejavdelningen, så är det ju rackarns typiskt att just den grejen man själv planerat att använda sig av är upptagen... Ja, ja, det är ju helt klart ett STORT i-landsproblem. Istället blev det träning av framsida och baksida av lår, rygg, axlar och biceps.

Och, det bästa träningspasset är ju det som faktiskt blir av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar