tisdag 4 oktober 2016

Tisdagar

... är inte min favoritdag i veckan. Ack nej. Måndagar har jag inget emot. Allt som oftast så är jag pigg och utvilad efter helgen, men på tisdagen. Tisdagar har jag svårast att ta mig ur sängen på morgonen. Det är liksom andra dagen på veckan som man har klockan på ringning och måste gå upp, men det är långt kvar till helgen...

Men, tisdagen den 4 oktober 2016 var inte en av dessa tisdagar. Visst, jag sov lite halvkass natten till idag, men jag hade ändå inga problem att ta mig ur sängen.

På jobbet fick jag gjort riktigt mycket idag med, och det känns så skönt att kunna jobba i lugn och ro, utan någon direkt stress, och få gjort det som ska bli gjort. Visst det tillkommer alltid något nytt under dagen, så exakt allt blir kanske inte gjort.

Jag gör fortfarande lite fel i biljettsystemet vilket orsakar att jag får lite extrajobb, men å andra sidan så lär jag mig ju hela tiden nya saker! :-)

En anledning till att just denna tisdag inte alls kändes jobbig, var inte att det var kanelbullens dag, nej den är jag inte så nog med, utan att det är IFK Göteborgs födelsedag. Kamratföreningen bildades på Café Olivedal just detta datum 1904!

Idag var det även första tillfället i "fortsättningskursen" på fornminneskursen. Den här terminen fokuserar vi på järnåldern och framför allt yngre järnåldern. Och det är ju trots allt min favorittid vad gäller forntiden...

Nu, ska jag hämta upp lite tvätt från tvättstugan och hänga upp, sedan är det faktiskt snart tack och god natt. Det har ändå varit en lång dag, då jag gick hemifrån 07.05 och kom hem 20.30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar