måndag 24 oktober 2016

Baby step 8: Routines


Hurra! Nu har vi (jag) baby steppat i en vecka. Jag kliver upp och klär på mig på morgonen, kikar på mina mental postits som påminner mig att shina sinken, kollar dagens mail på FlyLadys hemsida, håller koll på mina negativa röster och gör om dessa tråkiga budskap till positiva affirmationer. På kvällen lägger jag fram morgondagens kläder, shinar sinken och plockar bort saker från en Hot spot i två minuter.

För att hålla koll på alla dessa nya rutiner i fortsättningen skall vi (jag) skapa en Control Journal. Man tar en pärm, sätt in några papper. På ett papper skriver du "Morgonrutiner" och skriver ner dina morgonrutiner. På nästa papper skriver du ner kvällsrutinerna. Kom ihåg! Det behöver inte vara vackert, det ska fungera.

Jag kommer då använda min BuJo (Bullet Journal) till detta. Jag har tagit en sida i min BuJo och helt enkelt skapat några rubriker med vilka rutiner som ska göras och när de ska utföras. Den kommer med all sannolikhet att justeras med tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar