söndag 30 oktober 2016

Baby step 13 & 14: Todays Mission and use a calender


Gårdagens (den 13 dagens) babystep var att gå in på Fly Ladys hemsida och leta upp "Launch Pad" och gör dagens Mission. Och igår var det tomt på "Todays Mission". Det var ju lördag och lördag är familjedag enligt Fly Lady. Och tänk då vilken tur att mor och far kom på ett litet besök!

Men innan de dök upp så hann jag snabbstäda på toaletten, plocka i ordning lite i sovrummet och fixa lite fika. Så jag är nöjd ändå med gårdagen.

Idag, på den 14:e dagen ska vi förutom det vi nu gör varje dag gå in på Fly Ladys hemsida och läsa hur jag förenklar vardagen med en kalender. Och det är där min Bullet Journal kommer in ännu en gång. Jag har kört med kalender i många många år, både analogt och digitalt. Men lyckas ändå "glömma av" att jag har en... Så det har blivit några dubbelbokningar genom åren.

Men, det här med Bullet Journal tror jag på. Den lägger jag ju upp så att det passar mig! Jag kommer gå igenom/förklara upplägget med min BuJo lite senare. Just nu kör jag en "övningsBuJo" för att liksom hitta vad som passar mig. Och då jag är lite av en perfektionist när det gäller sådana saker så måste jag prova mig fram lite innan jag använder mig av de lite finare anteckningsböckerna. :-)

Bilden ovan visar i alla fall hur en veckovy och en månadsvy kan se ut! Nu ska jag bädda rent sängen, dammsuga upp chipssmulorna som mor och far råkade lämna på mattan i vardagsrummet och så blir det väl lite käk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar