tisdag 25 oktober 2016

Baby step 9: Declutter

På den nionde dagen ska vi ta tag i "clutter". Det är allt det där som bara ligger överallt. Välj ditt absolut VÄRSTA rum och ta 5 minuter till att bara ta det som är närmast. Släng, lägg på rätt ställe eller lägg i ge-bortpåsen. 5 minuter varje morgon kommer göra underverk.

Även om det är svårt att tro så har jag inget rum just nu där det bara ligger en massa saker. Jag har genom mina "15-minutersstädningar" röja undan det mesta som legat och skräpat. Visst har jag fortfarande en massa grejer som jag måste göra något med, men det är just nu "gömt". Och det låter fruktansvärt men jag orkar inte ta tag i något sådant idag/ikväll.

Men, jag har kört en Hotspot i två minuter och städat ytterligare 15 minuter, och kanske några extraminuter, jag satte aldrig timern idag. Så jag är trots det nöjd med dagens/kvällens insats. Men, jag har nog lite jag kan pilla med i 5 minuter imorgon innan jag åker till jobbet imorgon. :-)

Och ni behöver inte vara oroliga. Jag ska shina sinken innan jag går och lägger mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar