tisdag 18 oktober 2016

Baby step 2: Get up and get dressed


På dag 2 ska man gå upp ur sängen, klä på sig, fixa hår och ansikte och ta på riktiga knytskor. Tanken är att man får en helt annan känsla om man är propert klädd än om man hasar runt i pyjamas. Även om man inte lämnar hemmet på dagarna.

Nu får vi inte glömma att detta är tänkt ur en amerikansk synvinkel. Där en del kvinnor är hemmafruar. Ja, åtminstone i "bibelbältet" där FlyLadys grundare kommer ifrån... Där the stay-at-homes-moms, mycket väl kan åka och lämna sina kids till skolan iförd bara pyjamas och typ rock/jacka... Jag kommer då inte gå omkring med några knytskor hemmavid, nej inte ens några skor över huvud taget när jag glider omkring hemma. Nej, nån måtta får det ändå vara. Och det där med att klä på sig, dvs inte hasa runt i en pyjamas en hel ledig dag, det får jag fundera på... ;-) Men visst, jag kan kanske tänka mig att dra på mig ett par mysisbyxor då. Och jag tänker fortfarande dra av mig jobbstassen och BH:n snabbast möjligt när jag kommer hem från jobbet. För det finns inget skönare än att markera att jobbdagen är över och man är ledig än att få dra av sig jobbstassen. Men, jag kan ju försöka att inte dra på mig "pyjamasen" med en gång...

Innan jag går och lägger mig ikväll så ska även sinken (diskbänken och diskhon) göras ren så att den shinar (blänker)!

Och dagen till ära, då det skulle fotas, så blev det minsann klänning på. 

3 kommentarer:

  1. Har jag missat nånting ...? Nu måste jag gå bakåt och titta.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Elisabet: Jag har bestämt mig för att tag i mitt liv. Både privat och jobbmässigt. Jag kastar mig ju in i diverse projekt men orkar sällan fullfölja det, då jag har en massa annat på gång samtidigt. Har svårt att hålla ordning, då jag ju oftast har något litet projekt som tar upp min tid. Men, nu har jag hittat två "sätt" att jobba utifrån. Jag ska åtminstone ge det en chans. Båda dessa arbetssätten utgår från rutiner, rutiner, rutiner, och det är precis vad jag behöver. :-)

    SvaraRadera