lördag 5 november 2016

Smördegsknyten

När mor och far var på besök förra helgen fick jag för mig att jag skulle bjuda på något hembakt. Och baka är verkligen inte min starka sida. Men, så kom jag på att jag hade ju på Facebook sett ett inlägg i en av de grupper jag med i om smördegsknyten, eller vad jag ska kalla dem för. Och kan ni tänka er, resultatet blev riktigt bra.
Smördegsknyten...
Detta behövs:
1 kyld smördeg (glutenfri)
Nutella
Marsan (jag vispade ihop snabbmarsan)
1 ägg
Florsocker

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader
Skär (i detta fallet) den runda smördegen i åtta bitar.
Klicka på Nutella/Marsan, nyp ihop
Pensla med uppvispat ägg.
Grädda 20 minuter
Pudra med florsocker.

Svårare än så är det inte. Mina gäster föredrog "wienerbröden", och jag föredrog de med Nutella!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar