lördag 19 november 2016

Finkultur i kungliga hufvudstaden


Häromkvällen var jag på Göta Lejon och såg Bullets Over Broadway. Woody Allens film, som blivit musikal. Av Woody Allen. Jag hade inga som helst förväntningar på musikalen. Jag visste knappt vad den handlade om innan. Och ska jag vara ärlig så hade jag inte gjort särskilt mycket efterforskningar heller för den delen.

Men, rackarns vad bra den var. Skådisarna var fantastiska där mina favoriter är Shima Niavarani och Johan Rheborg. Helen Sjöholm och lillebror Wahlgren gjorde mig inte besviken, men de vet man ju att de är bra... Shima gjorde mer eller mindre hela showen, åtminstone om du frågar mig!

Det är tempo rakt igenom hela föreställningen, och man (jag i alla fall) tyckte inte att första aktens 90 minuter var långrandigt alls. Även om 90 minuter är ganska (väldigt) långt för en akt.

Scandic Haymarket, vid Hötorget
Efter showen åkte vi direkt till vårt hotell, men innan vi sade god natt till varandra så var det några som ville ta ett glas vin och tjôta lite. Jag ville egentligen smita upp på rummet direkt, men kände att jag var tvungen att vara lite social...

Sängen på hotellrummet
Varvade ner lite innan det var dags
att stänga de små blå...
Efter en god natts sömn, jag sov riktigt bra i mitt fönsterlösa rum, så intogs härlig hotellfrukost. Och innan vi åkte hemåt så hade vi en liten recap från gårdagen, och fri "lek". Vi hade nämligen varit på studiebesök på Göta Lejon tidigare under dagen.

Det var två intensiva och väldigt trevliga dagar i Stockholm som inte bara innehöll studiebesök och musikal. Nej, de innehöll även god mat och underbara arbetskamrater!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar