tisdag 8 november 2016

Baby step 23: Afternoon routine

Vi har ju morgon- och kvällsrutiner nu. Idag ska vi lägga på eftermiddagsrutiner. Visserligen står det att dessa får självklart anpassas till min egen familjesituation. Men, hur mycket tid tror FlyLadytanten att jag har egentligen? Dessutom ska jag från imorgon lägga till att "swisha och svajpa" på toaletten på morgonen... Den där swishningen och svajpningen ska tydligen inte ta mer än två minuter, men nu för tiden när jag sover så där ruskigt gott på nätterna och har svårt att ta mig upp ur sängen, så är tiden mellan uppstigning och låsa dörren för att gå till bussen ganska tajt!

Den/de där eftermiddagsrutinen/-rna kan vara att starta middagen, packa upp skol-/jobbväskor, hänga upp tvätten som startades på morgonen...

Nja, det blir nog inga speciella eftermiddagsrutiner för min del. De får väl ingå i kvällsrutinen. Typ komma hem från jobbet, fixa något att käka, städa/plocka undan i 15 minuter, slappa framför TV:n, läsa bloggar, blogga, gå och sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar