tisdag 29 november 2016

Längesedan...

Nu är det onekligen ett litet tag sedan jag bloggade här... Som vanligt så har jag flera dagar/kvällar tänkt; att nu ska jag minsann blogga, men så har något annat kommit i vägen så att jag inte orkat/hunnit.,.

Det funkar väldigt bra att jobba heltid. Men, det är knappt så jag vågar säga att jag är trött, eller att jag skulle vilja vara lite ledig. Jag är rädd att kollegorna ska tro att jag inte klarar/orkar jobba heltid. Men, så är det inte. Jag är bara lite hösttrött helt enkelt.

Det går inte att jämföra de olika tröttheterna. Den som jag kände i vintras och våras, mot den som jag känner nu. Då var jag så utmattad att jag knappt kunde hålla ögonen öppna när jag kom hem från jobbet. Nu är jag visserligen trött, men har absolut inga problem att vara vaken länge på kvällarna.

Visst jag har mina dagar, då jag mer än gärna skulle gå och lägga mig och sova ett par timmar mitt på dagen, men det tror jag nog de flesta av oss känner faktiskt.

Nu är det faktiskt dags att krypa ner i sängen. Imorgon är det träff i lilla bokcirkeln. Fast vi har bytt ut böckerna mot filmer! Denna gången ska vi vara hemma hos mig. Jag har redan ikväll gjort en tacopaj som ska avnjutas imorgon. Det var väldigt lockande att äta en bit eller två...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar