måndag 7 november 2016

Baby step 22: Build your own Control Journal


Snart har vi (jag) tagit de där 31 babysteppen i jakten på att återfå kontrollen över vår bostad och våra liv. Idag ska vi lära oss att göra en Control Journal.

Vår Control Journal är det som hjälper oss att hålla koll på våra rutiner, möten, matplanering, viktiga adresser och telefonnummer med mera. Som jag skrivit så är det väldigt väldigt likt Bullet Journalsystemet. Och det var ju faktiskt via Bullet Journal som jag fick upp ögonen för FlyLady! Jag är långt ifrån klar med min Bullet Journal, och frågan är om man någonsin blir klar med den! Men, den är ett stort hjälpmedel för mig och jag har kommit en bra bit på väg!

Då sinken redan är shinad, kläderna är kanske inte framplockade, men planerade inför morgondagen, så ska jag alldeles strax krypa ner i sängen och påbörja den åttonde och sist utgivna boken om Ruth Galloway och Harry Nelson!

2 kommentarer:

  1. Imponerande ändå hur du följer detta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. När babysteppen är färdiga ska jag se hur jag kan anpassa mitt städande utifrån FlyLady. Det hela bygger ju på fem zoner i huset, och olika "uppdrag" varje dag! Det blir nog bra det här! :-)

      Radera