söndag 6 november 2016

Baby step 21: Check out the Ask FlyLady section

På den 21:a dagen ska vi gå in på FlyLady:s hemsida, leta upp "Ask FlyLady". När vi kommit så långt, sätter vi vår timer på fem minuter och läser några av FlyLadys poster. Självklart ska vi göra allt det där vi göra dagligen också.

Idag är det söndag, och det innebär ju tvättdag för min del. Tre maskiner blev det till slut. Och, nu är allt inlagt och upphängt! Det känns ju för rackarns skönt att det är gjort...

Jag har självklart bäddat sängen, jag har klivit ur pyamasen och i kläder. Även om det bara varit myskläder. 15-minutersstädet blev att jag plockade fram en papperskasse som jag gömt i en av garderoberna. Papperskassen var naturligtvis full med diverse saker. Diverse saker som jag ska ta tag i vid ett senare tillfälle. Det tillfället blev idag. Jag har även grovsorterat i mina receptpärmar.

I övrigt har jag fokuserat på att ta det lugnt och ladda batterierna. Så idag har jag kollat på tre avsnitt av Outlander säsong 2. Igår kollade jag på fyra avsnitt. Så nu är jag ikapp där. Frågan är ju bara vad jag ska se på nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar