söndag 13 november 2016

Finkultur!


Jag var ju hemmavid i helgen. Och anledningen var att syrran för ett par månader sedan undrade om jag hade lust att hänga med henne och C på "Macken" på Lorensbergsteatern. Och det ville jag ju förstås.

I år fyller Lorensbergsteatern 100 år, och TV-serien Macken fyller 30 år. Vad passar då bättre än att sätta upp Macken på scen? Antalet föreställningar är självklart 100 stycken. Att man sätter upp denna föreställning på Lorensbergsteatern är inte så konstigt då Galenskaparnas och After Shaves produktionsbolag - Kulturtuben, sedan hösten 1987 driver just Lorensbergsteatern.

För att göra en lång historia kort. Ja, Macken funkar på scenen. Ja, Macken är fortfarande lika roligt! Det var längesedan jag skrattade så mycket som jag gjorde i lördags. Att få återse alla underbara karaktärer var en lisa för själen. Det var många jubel och rejäla skrattsalvor och applåder, men det vete 17 om inte det största jublet kom när Per Fritzell dyker upp som husvagnsägaren!

Nej, det spelar ingen roll att man vet vad som kommer att hända. Eller att man kan många repliker, eller att man kan sjunga med i varenda låt!

Jag kan varmt rekommendera denna föreställning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar