söndag 9 oktober 2016

Med måtta...

... är inget uttryck som jag är så värst bekant med... Och det är ju också därför som kroppen faktiskt till slut sade ifrån tidigt i våras. Efter att ha jobbat halvtid 12 maj fram till semestern den 22 aug, och sedan 75% 12 sep-30 sep så jobbar jag nu heltid igen. Första veckan gick alldeles ypperligt. Men, redan dag 2 så påpekade jag att jag inte har arbetsuppgifter som täcker en heltid, och att jag gärna får lite mer att göra. Jorå. Dag 2 hände detta. Och självklart så fick jag lite fler arbetsuppgifter!

Men, ni behöver inte vara oroliga, det är inga jättebetungande uppgifter jag fått. Inget betungande alls. Nej, jag kommer att gå mellan kontoret och teatern (3 min promenad kanske), hämta babskvitton, lämna material inför helgen, byta affischer i affischhållarna... Typ sådana arbetsuppgifter. Och, det är ju faktiskt bara skönt att komma ut några minuter mitt på dagen.

Annars så sitter jag nästan all min tid framför datorn på jobbet nu för tiden. Jag lägger upp evenemang som vi säljer biljetter till på hemsidan. Till och med två hemsidor faktiskt. Vi håller just nu på och uppdaterar/uppgraderar vår hemsida på jobbet, vilket innebär att vi för tillfället har två sajter att lägga in material på. Jag gör biljettupplägg, vilket innebär att jag lägger upp nya evenemang på "vår" biljettsajt - jag ser helt enkelt till att vi kan sälja biljetter över disk och telefon, samt online till de evenemang som sker på Konserthuset och Teatern samt ett par externa arenor i kommunen.

Jag tycker de här nya uppgifterna är riktigt roliga, men samtidigt saknar jag ju turistbyråjobbet också. Men, då är det ju tur att jag täcker för lite luncher och så på turistbyrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar