torsdag 20 oktober 2016

Baby step 4: Post its and reminders

Nu shinar vi (jag) sinken varje kväll, klär på oss (mig) och tar på skor på morgonen och kollar FlyLadys hemsida varje dag. Nu ska vi skriva upp de här stegen på post-its och sätta upp på badrumsspegeln och ovanför diskhon som påminnelser. Detta är början på vår "Control Journal" som ska hjälpa oss att komma ihåg vad vi ska göra.

Några skor tar jag då inte på mig, men jag försöker klä på mig så snart som möjligt efter att jag klivit upp ur sängen... Kan väl inte påstå att jag kommer spana in hemsidan varje dag, men däremot är jag med i "FlyLady Sverige" på Facebook, och där kollar jag minst en gång om dagen för tips och idéer. Några post-its kommer då inte komma upp på någon badrumsspegel eller ovanför diskhon. Jag ska nog komma ihåg att göra rent diskbänken och diskhon varje kväll, klä på mig och spana in hemsidan. Så avancerat är det inte... ;-) Men, som sagt, för min del handlar det inte om att följa metoden till punkt och pricka, och självklart måste man anpassa det efter sitt eget liv. :-) Däremot kommer jag att lägga in min nya rutiner i min Bullet Journal på något sätt. Det är min "Control Journal".

2 kommentarer: