fredag 21 oktober 2016

Baby step 5: Be kind to you


Har du en liten röst som säger till dig hur hopplös du är? Att du aldrig kommer få rent hemma? Att du är så slarvig att detta aldrig kommer att gå? Skriv ner de tankarna på ett papper och skriv sedan om dem till positiva meningar. Ex: Jag är INTE slarvig, jag har bara inte hittat fungerande rutiner, Jag ÄR värdefull...

Det händer att den där lilla rösten gör sig hörd emellanåt. Men, saken är den att i mitt fall, så handlar det ofta om att jag faktiskt inte orkar ta tag i det.

Meningarna ovan är två av de meningar jag fick till nu så här på kvällskvisten. Den är inte klar på långa vägar, men det är en början i alla fall.

Självklart är sinken shajnad, vilket innebär att jag nu kan krypa ner i sängen med gott samvete!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar