lördag 22 oktober 2016

Baby step 6: Clean a Hot Spot


På den sjätte dagen lägger vi till att rensa en Hot Spot. Ni vet den där platsen (eller platserna) där det alltid samlas en massa saker... Som t.ex. en stol i sovrummet, matsalsbordet, köksbordet, hyllan/bänken eller vad man har i hallen... You name it.

Periodvis har jag mer Hot Spots än rena ytor. Så illa är det. Men, jag har faktiskt redan lyckats eliminera några av dem. Men sängarna i extrarummen, rullbordet och byrån i ena extrarummet är typiskt sådana platser där jag bara dumpar saker tillfälligt...

Idag ska vi i alla fall bege oss till en Hot Spot, sätta timern på två minuter, och rensa. Du behöver inte bli klar. När klockan ringer så slutar du. Det kan vara som så att du lägger alla räkningarna på ETT ställe...

Jag valde en av sängarna i ett av extrarummen. För någon vecka skulle jag bara ha nån grej som låg i en låda i en av garderoberna. Självklart var det grejer över det jag sökte efter. Så det hamnade i sängen. Det som hamnade i sängen kom dock inte tillbaka till lådan. För jag skulle ju kunna gå igenom de där penn"lådorna" och se om det är några som fungerar! :-) Det är så jag fungerar... Sedan har tillkommit ytterligare lite saker på den där sängen...

Nu tog det lite längre tid än två minuter då jag även passade på att bädda sängen när jag rensat upp! :-)

3 kommentarer:

  1. Intressant det här .. jag börjar haka på så smått!

    SvaraRadera
  2. mitt problem är att min hot spot börjar ungefär vid ytterdörren... :-)

    SvaraRadera
  3. Elisabet: Häng på bara! :-)
    Rexxie: Det har min också gjort. Men, peppar, peppar, farstun är nu oftast helt ok! :-)

    SvaraRadera