lördag 18 februari 2017

Vilodagar


Efter onsdagens hialösa tränande så har jag nu haft ett par vilodagar från träningen. Jag bestämde mig redan i onsdags att jag kommer inte träna, förutom ev promenad(er) förrän tidigast på söndag. Av tre enkla anledningar:
1. Jag var helt övertygad om att jag skulle få världens träningsvärk efter spinningen.
2. Om jag bara kör på så kör jag (väl) slut på mig själv och ger upp/tröttnar så jag får ett låååångt uppehåll igen.
3. Jag har finfrämmat på besök i helgen!

I torsdags blev det faktiskt en lunchpromenad, lyckades dock pricka in värsta regnskuren under promenaden och jag blev både kall och blöt! Men, det är sådana här dagar som man bygger karaktär. Typ. ;-) Det blev ingen lång promenad, jag gick "Munksjöbrorundan", som är ca 1,5 km... Hur som helst så var jag nöjd med den promenaden/träningen.

Men, fram på kvällen började jag trots allt fundera på om jag kanske ändå inte skulle ta och köra ett spinningpass på lunchen som igår fredag... Det gick ju bra det där med vilan. Men, när det väl kom till kritan så valde jag att inte packa träningsväskan på torsdag kväll eller fredag morgon. Det blev dock en liten promenad på lunchen.

Det känns dock lite konstigt att inte ge mig iväg till gymmet nu på morgonen. Även om jag bara varit i väg till gymmet på lördag morgon/förmiddag två gånger så känns det som att det skulle bli en bra rutin. Men, jag och syrran får väl ta en promenad senare idag. Planerar dock ett gympass imorgon när syrran lämnar landet Småland. Ska försöka att ta det lugnt, för det vore kul att köra ett Bodypumppass på måndag utan träningsvärk. :-)

Men, hur som helst, så mår kroppen bra av en eller ett par vilodagar. Detta oavsett om man som jag precis kommit igång med träningen (igen), och den som tränat länge!

Blev det nån träningsvärk efter spinningen då? Faktiskt inte. Kanske lite stel i nacken. Men det kan ju bero på många olika orsaker! Jag inbillar mig att den frånvarande träningsvärken beror på Bodybalancepasset jag körde efteråt. 30 min uttänjning och stretching var precis vad jag behövde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar