lördag 25 februari 2017

Skrytinlägg!


Japp, det här är ett rent och skärt skrytinlägg! Jag är så sjukt nöjd med morgonens/förmiddagens träningspass! Jag har ännu inte kommit så långt att jag tycker det är kul att gå och träna. Men, jag har kommit så långt att jag tycker det är kul när jag väl är på plats. Och känslan efteråt...

Idag krävdes det lite övertalning hos mig själv. Hur som helst. Jag tog 8.45-bussen in till city. Och 9.30 hade jag klivit upp på löpbandet. Målet med passet på löpbandet var att orka jogga i 1 km i sträck. Nej, det är kanske inte så mycket. Men, för min del betyder det otroligt mycket. Då jag älskat (älskar) att springa så är det lite knäckande att inte ens orka typ 1 km... Och nu har jag ju halvmaran framför mig...

Jag började med 5 min uppvärmning i form av gång på bandet, sedan satte jag igång att jogga/springa. 1 km var inga som helst problem! Så jag fortsatte. Och fortsatte. Trots att tröttheten började kicka in runt 1,5 km så fortsatte jag. Jag peppade mig själv att orka ytterligare 100 m, och ytterligare 100 m... Till slut hade jag kommit upp i 2,2-2,3 km någonting. Det kan ha varit längre, jag glömde notera vad sträckan hamnade på när jag var klar med löpningen... Jag mäktade kanske med bortåt 2,5 km... Totalt blev det iaf 3,6 km på 29.55.

Efter löpbandet och med svetten rinnandes i ansiktet, utefter ryggen och andra ställen på kroppen, gav mig på att styrketräna lite. Gudarna ska veta att det inte är några direkta vikter att prata om. Men, för varje repetition jag gör, desto starkare blir jag. Och jag vet att jag snart kan öka vikterna. Och med tanke på att jag ju även kör Bodypump, styrketräning i grupp, så tror jag att det snart börjar ge resultat och jag kan börja lägga på lite...

Det blev följande övningar på styrketräningen idag:
Bröstpress
Rodd med brett grepp
Rumpa
Torso
Utfall
Insida och utsida lår
Axlar
Det blev 50 min styrketräning till slut! Det längsta jag gjort på år och dag minsann! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar