lördag 11 februari 2017

Syndat...


Japp, jag har syndat. Jag är en av dem som hävdar att man minsann bara äter semla på semledagen, dvs fettisdagen. Så ni kan ju tänka er hur det kändes för mig att äta en semla igår. Ok då, nu är det väl ok att äta semla. Men redan kring jul? Nej, där drar jag gränsen. ;-)

Men, när jobbet bjuder på semla, och det även finns en glutenfri till lilla mig, då kan inte ens jag säga nej. Och ska jag vara helt ärlig, så är jag inte så förtjust i semlor. Alltså är det inga problem för min del att äta en semla om året, och då ska den såklart avnjutas på den riktiga dagen! :-) I år blir det två semlor då...

2 kommentarer:

  1. Men du kanske kan hitta någon präst som du kan bekänna din synd för :)
    Nej, helt ärligt Jenny ..., det är inte någon synd och det kanske du inte menar heller, men jag hör hela dagarna på jobbet hur - mest kvinnor - urskuldar sig och förklarar sig och nästan ber om syndernas förlåtelse när dom handlar en chokladkaka.
    Hoppas att semlan var god!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elisabet: Den var god. Kanske något torr bulle. Men, som glutenintolerant är man van vid lite torra bullar... Synden handlade inte om de kalorier jag stoppade i mig. Utan om att jag stoppade i mig den utan att det är fettisdagen. Jag menar, jag äter ju bara en semla om året. På fettisdagen. Jag är till och med med i en FB-grupp som heter: Inga semlor förrän fettisdagen! Tror jag tränade bort stora delar av semlan idag på löpbandet! ;-)

      Radera