fredag 10 mars 2017

Just idag är jag stark...


Idag blev det ett litet lunchpass minsann. Jag är mäkta stolt över mig själv att jag faktiskt genomförde det här passet. Redan efter spinningen i onsdags så började jag fundera på om jag inte skulle träna idag. Igår tyckte jag fortfarande att det var en bra idé. När jag vaknade imorse tyckte jag inte att idén var lika briljant. Men, efter att förhandlat lite med mig själv, så beslutade jag mig för att ändå packa träningsväskan. När jag kom till jobbet hade jag ännu inte bestämt mig för om jag skulle träna på lunchen eller efter jobbet, och jag velade fram och tillbaka en bra stund. Men till slut bestämde jag mig för, trots att jag fortfarande inte var det minsta på att träna, att gå till gymmet och köra lite löpband!

Så, jag masade mig iväg till gymmet strax innan 11.30, bytte om, klev upp på löpbandet. Inledde med 5 min uppvärmning, därefter påbörjade jag projekt löpning. Planen var från början att bara köra 10 min löpning och sedan 5 min promenad/nedvarvning för att ev köra någon axel- och bröstövning på gymmet. Men, när jag sprungit i 10 min så kände jag mig fortfarande hyfsat pigg, så jag fortsatte. Planen var då att köra 15 min löpning totalt. Sedan ändrade jag mig till att jag ska försöka springa 2 km i ett svep. Eller varför inte 2,5 km? Så jag knatade på, och fram till 2,2 km ungefär var det inga problem. De sista 300 metrarna var lite tuffare, men jag kämpade på och när löpbandet visade 2,9 km (jag började springa på 0,38 km) så minskade jag på tempot och gick de sista 100 metrarna i mål. Totalt blev det alltså 3 km på löpbandet på tiden 24.56. Jag började löpa efter 5 minuters uppvärmning, och sedan knatade jag på tills skärmen visade 2,9 km, jag glömde kolla vad tiden stannade på, men det var (nog) 23 minuter ungefär. De sista 100 metrarna blev nedvarvning.

Efter löpbandet så körde jag faktiskt en axel- och en bröstövning. Det vore ju synd att säga att jag orkade lägga på några direkta vikter.

Men, jag är så sjukt stolt över mig själv. Som trots att varenda cell i kroppen protesterade mot träning ändå gick till gymmet och körde ett litet lunchpass. Inte på grund av träningsvärk, tro det eller ej, utan för att jag helt enkelt inte ville. Det var bara att försöka sätta in operation övertalning. Och när klockan närmade sig 11.30 så var det bara att lyfta på rumpan från kontorsstolen, hämta ytterjackan och träningsväskan och knata iväg till gymmet!

Nu har jag bara två inplanerade träningspass kvar innan semesterresan, det är på måndag och onsdag. Men, vem vet det blir kanske ytterligare något pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar