fredag 17 mars 2017

Äntligen!


... är dagen här! Avresedagen har kommit. Nu drar jag till Gran Canaria. Eller, jag tjuvstartar resan idag. Planet lyfter vid 7.45 imorgon om jag inte missminner mig. Vi (jag, syrran och hennes C) möts upp på Landvetter ikväll. Vi har lyxat till det med att bo en natt på Landvetter Airport Hotel. Fint ska det vara minsann!

När jag lämnade jobbet idag strax före 12, så var det med ett ovanligt lugn. I vanliga fall brukar jag känna en väldig stress när jag går på semester. Jag hann inte göra det eller det, och så i sista stund dök det upp något annat jätteakut. Men den här gången har jag hunnit förbereda mig, jag har kontaktat arrangörer om biljettsläpp så allt var klart redan förra veckan. Förutom ett extrasläpp som var idag klockan 10.00, men där kollade jag med arrangören igår och fick ok! Så jag gjorde klart det släppet igår redan. Det här är första gången sedan jag bytte karriär 2006, som jag känner mig så här avslappnad. Redan när jag gick ut genom dörrarna på jobbet så kände jag mig lugn och fin och kände att semestern inletts på bästa sätt!

Nu vankas det två veckor av lugn och ro. Jag ska njuta varje dag. Förhoppningsvis blir det sol och bad varje dag. Men, jag är lite orolig för vädret. Prognoserna skiftar väldigt mycket, men jag hoppas självklart att regnet håller sig borta.

Nu ska jag gå igenom packningen en sista gång och packa ner det sista. Sedan är jag redo för att ta bussen till Jkpg Resecentrum 16.15! 17.05 går Swebus mot Landvetter. Ska bara komma ihåg att hoppa av bussen där. Jag brukar ju fortsätta in till Göteborg!

3 kommentarer: