onsdag 1 mars 2017

Därför älskar jag spinning!

Känslan efter typ varje
spinningpass!
Jag har ju i några tidigare blogginlägg skrivit att jag älskar spinning. Och det gör jag. Har älskat det sedan jag klev upp på en spinningcykel första gången, och det var för drygt 20 år sedan! Visst, jag hade en period då jag inte älskade spinning, men det berodde på att vi bytte gym med fotbollen, och just den ledaren lyckades aldrig peppa mig! Och ja, det är via fotbollen som jag kom i kontakt med spinningen!

Det jag älskar med spinning är att enskild träning fast i grupp. Man trampar på helt utifrån sin egen förmåga! Det är lätt att lära sig. Och när musiken börjar spela så är det svårt att inte trampa loss! Just nu är det väldigt väldigt bra låtar på det här 30 min intervallpasset jag kör. Det går helt enkelt inte att hålla igen.

Jag älskar att jag, trots att det bara är tre pass med ledare som jag kört, så känner jag att tekniken sitter lite lite bättre, jag är inte lika tung mot handtagen längre och jag känner att benen blivit starkare och orkar mer.

Jag älskar att jag för varje spinningpass orkar pressa mig lite lite mer än jag gjorde på förra passet. Jag orkar ta ett par tramptag mer vid intervallerna än jag gjorde förra veckan. Att jag är mer eller mindre svimfärdig mot slutet av passet och illamåendet kryper närmare och närmare det gör mig absolut inget. För känslan när sista låten är klar och passet är över är helt underbar! Jag överlevde ännu ett pass. För det blir inte lättare ju fler gånger du spinnar. Nej, för ju bättre tränad du blir, desto mer kan öka motståndet och pressa dig ännu mer!

En annan sak som jag älskar med spinningen, är att det får (fått) mig att faktiskt orka pressa mig lite mer, fast jag är dödens trött. Jag kan plocka fram lite extra energi som jag inte hade en aning om att jag hade...
Det är viktigt att man matchar
outfiten med ansiktsfärgen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar