fredag 6 januari 2017

What's going on???


Nu börjar jag bli riktigt mörkrädd. För något är det som spökar. Den saken är helt klar.

Natten till igår lyckas mobilen stänga av sig själv, vilket gjorde att reveljen inte gick igång. Tur i oturen så tändes stjärnan jag har hängandes i sovrumsfönstret bara ett par minuter efter att reveljen skulle gått. Den går nämligen på timer! Så jag vaknade av att det var typ ljust i sovrummet... Annars hade jag med all sannolikhet försovit mig för typ första gången i mitt liv. Visst jag har kommit försent, men aldrig pga försovning.

Idag vaknar jag strax före 06.00 av att skrivbordslampan lyser. När jag gick och lade mig igår var den släckt. Det var verkligen kôlsvart i sovrummet när jag släckte sänglampan. Efter att ha varit uppe och varit på toan en sväng så gick jag och lade mig igen och lyckade somna om. När jag sedan gick upp igen vid niosnåret och jag går in i köket så ser jag att klockan på micron inte är igång. Det var den igår.

Då är ju självklart min spontana tanke att det varit strömavbrott! Så jag går tillbaka till sovrummet och kikar på klockradion som jag gömt bakom gardinen för att den har så starka siffror. Och jag använder den ändå bara som radio. Men den visar rätt tid!

Så vad är det som händer? Är jag uppe och går i sömnen? Spökar det? Det sistnämnda skulle inte alls förvåna mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar