måndag 23 januari 2017

Hej hopp!

Bilden har absolut inget med texten att göra.
Jag råkar bara älska utsikten från Kopparklinten i Trollhättan!
Ni behöver icke varen oroliga. Jag lever och mår bra. Det händer dock inte så mycket spännande i mitt liv just nu, och då är det svårt att komma på vad man ska blogga om. Jag "försöker" bli av med en envis förkylning så jag kan börja träna igen. Har inte tränat sedan den 10 januari. Just nu känns det väldigt avlägset att klara av 21 097,5 meter den 19 augusti... Förra veckan var det till och med så illa att jag faktiskt var hemma från jobbet 2,5 dagar. Fast det är ju inte så lätt att jobba när rösten är borta...

Det går inget vidare med FlyLady:andet heller just nu. Jag får vara glad om jag mäktar med att dammsuga en gång i veckan och om jag får till mitt 15-minutersstäd åtminstone en gång i veckan. Sinken, den shajnas på sin höjd en gång i veckan. Men, jag röjer alltid undan på diskbänken och i diskhon varje kväll. Så även om sinken kanske inte skiner/blänker varje dag, så är den i alla fall ren från massa disk!

Vad mer då? Jo, jag har sett hela säsong 4 av Sherlock, och nu är det som ett vacuum. Vad ska jag nu se på? Jo, jag har kickat igång projekt "Harry Potter". Nu ska alla böckerna läsas. Jag har inte läst dem innan. Och så ska självklart filmerna ses. Igen. För dem har jag sett. Flera gånger om.

2 kommentarer:

  1. Du är lite som jag själv Jenny, "dit det bär, dit bär det" :)
    Och du ska se att livet går an att leva även om diskbänken inte glänser som silver.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Elisabet: Visst är det så. Jag är också lite av en "påbörjare", men har lite svårt att avsluta saker och ting... ;-) Kram.

    SvaraRadera