söndag 18 december 2016

Sista rycket...

Nu gäller det att ta sig i kragen och ta sig igenom sista arbetsveckan för året! Ska jag vara helt ärlig, så är jag mer eller mindre redan hemma i Västergötland... Men, jag har ju ytterligare 4,5 dag kvar att arbeta i år!

Jag har kikat lite i min BuJo (Bullet Journal) och har även fyllt i de uppgifter jag redan nu vet att jag har att göra nästa vecka. Det är inte allt för betungande som ni ser! Men som tur är så har jag en uppgift att göra som jag åtminstone skulle påbörjat förra veckan, men aldrig kom till skott med, och som förmodligen kommer ta lite tid!

Planering vecka 51
Men, man (jag) ska inte klaga på att man (jag) har väldigt lite att göra på jobbet. Jag råkade göra det förra veckan. Och vad händer? Jo några timmar senare samma dag(alldeles innan jag skulle gå hem) så får jag ett telefonsamtal från en arrangör att den ena artisten i den kvällens konsert hastigt blivit sjuk! Det blev till att fixa skyltar, och åka upp till Konserthuset och sätta upp dessa överallt, och sedan stannade jag kvar för att avlasta personalen på plats! Det blev en nätt övertid på tre timmar den dagen! Planen från början var att man skulle konserten ändå, men den blev faktiskt inställd strax innan den skulle kicka igång.

Efter en inställd konsert är det ju en del att ordna med, så som: maila och ringa kunderna och informera hur återbetalning sker, kontakta supporten på biljettsystemet så att de kan återbetala direkt till de kunder som köpt sina biljetter online, ge listan med uppgifter till vår ekonomiavdelning så att de som köpt över disk också får sina biljetter återbetalda. De som betalat helt eller delvis med presentkort ska självklart få nya presentkort. Och när man tänker att nu är allt klart. Nu har alla blivit återbetalda, eller pengarna är åtminstone på väg, ja då kommer jag på att jag måste ju nu köpa tillbaka alla biljetter manuellt i systemet, ja de som inte är köpta online förstås, för då fixar supporten det! Som tur är så räcker det med att fylla i biljettnumret på en biljett så kommer alla biljetter i samma köp upp. Jag hade också god hjälp av en kollega med att återköpa alla biljetter. Allt som allt tog det nog en vecka att få allt klart. Men, så hittade jag fyra biljetter i mitt skåp som inte låg i samma hög, ett par dagar efter att "alla" biljetter var återköpta.
Uppgift att ordna
Torsdag och fredag var återigen i lugna, så jag hann faktiskt med en rejäl städning i mitt skåp i torsdags. Det var välbehövligt vill jag säga! I fredags tyckte jag nog att jag kanske hade lite lite att göra igen, så jag valde att kompa ut och gå hem lite tidigare. Passade på att göra ett par ärenden innan jag tog bussen hem, och när jag stod där på Resecentrum och väntade på bussen så kom jag på att jag hade ju glömt att sms:a ett par uppgifter till en samarbetspartner och drog upp jobbmobilen ur väskan och slog på den. Då jag skickat sms:et passade jag på att kolla jobbmailen. Då ser jag att jag fått ett mail strax innan 17 från en arrangör som har ett akut biljettsläpp. Arrangören vill att släppet ska vara som imorgon, den 19:e december, och helst innan lunch. Om det är möjligt förstås. Det är det! Förutsatt att jag får bilder i rätt storlek. :-) Helt plötsligt fick jag lite att göra trots allt. Man skulle ju kunna tro att jag lärt mig att inte beklaga mig över att jag har för lite att göra. Men icke.

Men, ni behöver inte vara oroliga för att jag är på väg tillbaka till där jag var i början av året! Nej, nej. Jag lyssnar och känner av kroppens signaler hela tiden. Vissa dagar har jag massor av energi och jobbar "som aldrig förr", vissa dagar har jag lite mindre energi, och då tar jag det riktigt lugnt. Och jobbet får jag gjort. Det finns dagar då jag älskar att ha "mycket" att göra, precis som förr. Men så har jag dagar där det nästan är övermäktigt att ta tag i den där uppgiften som kommer ta lite tid. Som den där jag eg. skulle påbörjat i förra veckan, men som jag nu kommer börja beta av imorgon!

Och om jag nu ändå är på väg att börja ta på mig lite mycket uppgifter så har jag fantastiska arbetskamrater som ser till att bromsa mig. Jag har sagt det förut, och jag säger det igen. Stödet jag har från familj, vänner och arbetskamrater är outstanding!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar