onsdag 7 december 2016

Note to self...

Påminn mig att jag aldrig mer ska beklaga mig över att jag har lite att göra på jobbet. Jag har ju bytt avdelning på jobbet och jobbar nu inom konsertverksamheten. Mina arbetsuppgifter består nu av biljettupplägg, se till att rapporter skickas till rätt person på rätt dag och tid, lägga upp evenemangen på vår fina hemsida och så lite småuppgifter som att byta affischer på teatern, skicka information till kassapersonal, garderobspersonal, restaurang och våra besökare till våra evenemang...

Just nu är vi på sluttampen vad gäller årets föreställningar, det är inte flera biljettsläpp i veckan som det kan vara... Så i måndags tyckte jag att jag hade lite väl lite att göra på jobbet. Måndagens att-göra-lista var avbockad redan vid 10.45. Sedan dyker det ju alltid upp saker under dagen, så man har ju hela tiden något litet att göra. Men, jag tyckte ändå att jag hade väldigt lite att göra, ja jag unnade mig till och med att kompa ut två timmar... Innan jag gick hem så frågade jag en kollega på en annan avdelning om det är något som hon behöver hjälp med, och hon var väldigt tacksam för lite avlastning.

Nu var det ju det där att inte beklaga sig över att jag har för lite att göra. Å andra sidan är jag väl en av de få som gör en sådan sak. :-) När jag kom till jobbet igår så hade jag återigen staplat upp vad jag skulle hinna med, och det skulle absolut inte vara några problem att hinna med detta, samt att påbörja de uppgifter jag fick av min kollega.

Men... så helt plötsligt så har jag tre biljettsläpp (biljettupplägg) den här veckan! Jag fick lite uppgifter att göra efter veckomötet, inget betungande, absolut inte, men det är saker som ska göras. :-) Och så när jag påbörjade tanken att gå hem där fram på seneftermiddagen, så får jag ett telefonsamtal från en arrangör som berättar att en av artisterna till tisdagens, alltså kvällens, konsert hastigt blivit sjuk! Det var bara att koppla in chefen på det hela, och invänta "order". Produktionen har beslutat att konserten ska gå av stapeln, med den andra artisten, jag får i uppdrag att göra i ordning skyltar/lappar som vi kan sätta upp på Konserthuset, jag får frågan om jag kan åka upp med dessa samt listor över de som köpt biljetter till föreställningen. Det är självklart inga problem. Så efter att ha printat ut två listor, och ett gäng lappar så är jag på väg upp till Konserthuset. Innan jag åker så frågar jag min chef om jag ska stanna och hjälpa kassapersonalen att ev hjälpa till om det är många som inte vill gå på konserten då en av artisterna är sjuk. Hon tror inte att det behövs. Men, när jag är på plats så får jag ett samtal från chefen som frågar om jag kan stanna kvar tills konserten startar. Och det är ju inga problem.

Det är ganska många som väljer att inte gå på konserten, av förklarliga skäl naturligtvis, så jag står vid disken och hjälper ordinarie personal. Strax innan föreställningen ska börja och jag står och räknar samman hur många som valt att inte gå, så får vi meddelandet att föreställningen ställs in trots allt. Ja, då är det bara att ta hand om de som planerat gå på konserten.

Så från en vag plan att gå hem ett par timmar tidigare även igår, så blev det övertid tre timmar! Jag var hemma 21.00, och förutom en liten Toblerone så hade jag inte käkat sedan 12.15. Men, vi fick ta macka från serveringen, så det blev en (icke glutenfri dock) macka när jag kom hem. Men, den var rejäl och mumsig!

Bilden har absolut inget med inlägget att göra.
Jag ville bara bryta av den långa texten.
Men, om det är någon som undrar så är bilden
tagen i Karlskrona!
Idag har jag lite att fixa med i och med den inställda konserten. Pengar ska återbetalas till alla som planerat att gå på konserten. Till den här konserten så sålde även arrangören biljetter via sitt system, så dessa behöver jag inte göra något med. De som köpt via vårt system ligger dock på mig att åtgärda. De som betalat online får sina pengar insatta på kontot per automatik, övriga får jag kontakta så vi får deras kontouppgifter... Därefter lämnar jag dessa uppgifter till vår ekonomiavdelning.

Men, så var det ju de där tre biljettsläppen, uppgifterna jag ska hjälpa min kollega med... Ett biljettsläpp är i princip redan klart... Och de andra två kommer gå snabbt också, så det kommer att hinnas med innan biljettsläppen.

Fast å andra sidan gillar jag ju att ha "lite" att pyssla med, lite press och stress, då presterar jag som bäst! Men, som sagt, jag ska aldrig mer beklaga mig över att jag har lite att göra. För då smäller det till. Och det ordentligt! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar