tisdag 5 september 2017

Korta intervaller...


... är inte min starka sida. Men, det var vad som stod på agendan på dagens träningspass. Det krävdes ingen större övertalning att faktiskt bege mig ut på dagens runda, även om jag kanske inte direkt jublade när jag bytte om och gav mig iväg på ett lunchpass.

Dagens pass såg ut enligt följande:
Uppvärmning: 10 min promenad
Korta intervaller: 10x1 min löpintervaller, 30 sek aktiv vila (promenad) efter varje löpintervall
Nedvarvning: 10 min promenad.
Total tid: 35 min
Total sträcka 3,8 km

Jag har så svårt att få till de där intervallerna. Det blir bara ryckigt alltihop. Men, men, en vacker dag kanske jag får till de där intervallerna. Inte för att jag har någon större förhoppning om det. Jag har aldrig varit en person som är snabb på (korta) intervaller. Kanske är det därför jag valde att bli målvakt när jag spelade fotboll. Jag orkade inte med att hela tiden springa fram och tillbaka. Som intervaller. Nej, jag är mer av den sega personen, som liksom trampar på och betar av meter för meter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar