torsdag 28 september 2017

En kort runda...


Även om mitt träningsprogram nu är över, så har jag inte slutat träna. Nej, nej. Jag var ute på en lunchrunda i måndags och så blev det en runda idag efter jobbet.

Jag har ju fått in rutinen att träna tisdag, torsdag och lördag, men den här veckan så fick jag inte riktigt ihop träningen som jag fått innan. Så det blev ett lunchpass i måndags på 2,4 km. Detta pass var faktiskt riktigt segt. Men ändå slog jag till med snabbaste snitthastigheten! Det gick alltså snabbare än vad det kändes!

Då jag just nu har en hel del att göra på jobbet så passade det inte med lunchträning idag, utan istället så hade jag planerat ett pass efter jobbet. Dagens pass blev faktiskt ännu kortare än i måndags, och hur jag ska lyckas klämma till mellan 4-5 km på lördag är en gåta. Men det löser sig säkert!

Dagens pass som var 1,8 km, kändes faktiskt helt ok. Ja fram tills jag hade kanske 250 meter kvar, då kom tröttheten på allvar. När jag stannade tidtagningen så tänkte jag att tiden har väl stannat på 16-17 minuter, så döm om min förvåning när den har stannat på 13.56! Det hade jag verkligen inte räknat med.

Jag måste verkligen jobba på min mentala träning/inställning. Passet i lördags som ju var på 5 km var faktiskt lättare än passet i måndags. Även om jag var rejält trött efter 3,5 km. I det stora hela så var lördagens runda lättare än måndagens. Idag orkade jag ju köra på i, för att vara mig, ett hyfsat tempo, men när jag visste att jag snart var i mål så tog all ork slut.

Vet jag att jag ska jogga 4-5 km, ja då orkar jag längre innan tröttheten kommer. Vet jag att jag ska springa en kortare sträcka, ja nog 17 blir jag typ lika trött i kroppen och knoppen som om jag skulle springa en längre sträcka. Kroppen måste ställa in sig på en viss sträcka och när jag vet att jag närmar mig mål, ja då är det som att kroppen "lägger av"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar