fredag 18 augusti 2017

Nu händer det grejer!


Ja nu äntligen börjar det lossna igen på jobbet! Jag har haft lågsäsong sedan slutet av maj. Mina ordinarie arbetsuppgifter har varit nästan obefintliga sedan slutet av maj och fram tills den här veckan. Och för att få dagarna att gå så har jag gått och norpat arbetsuppgifter lite här och där på kontoret. Men nu äntligen har jag fått öka arbetstakten lite för att hinna med

Men, det är så min tjänst är. Den är väldigt säsongsbetonad. Jag lägger upp de evenemang som är på Teatern och Konserthuset i Jkpg, ja det är ett fåtal som inte säljer biljetter via oss men som hyr tex Teatern. Efter att evenemanget och biljetterna är upplagda i biljettsystemet, så ser jag till att det även hamnar på vår hemsida. Just nu så måste jag göra det manuellt, men tanken är att hemsidan ska hämta upp evenemangen direkt från hemsidan. Jag ser till att mina kollegor på turistbyrån får biljettsläppsinfo, samt att våra publikvärdar, kassörer, värdinnor och scenmästare får samma info. Jag ser till att försäljningsrapporter skickas enligt önskemål, och ska det göras fribiljetter till tävlingar och arrangören är det jag som åtgärdar detta. Jag har även kontakten med våra publikvärdar och kassörer inför evenemang osv. Jag skickar underlag till restaurangen på Konserthuset om vad som är förbeställt inför varje konsert, informerar idrottsklubben som ansvarar för garderoben om hur många som förköpt garderobsavgifter på Konserthuset, uppdaterar städschema för teatern... I slutet av varje månad är det jag som gör löneunderlagen så att de får betalt.

Konsert- och teatersäsongen är september-maj, och det är inte många biljettsläpp som sker under tex juni och juli och första halvan av augusti. Och i och med att verksamheten i princip ligger nere så har jag inte så mycket att göra slutet av maj-första halvan av augusti. Det är någon rapport som inte skickats som den ska, något enstaka biljettsläpp. Men nu minsann...

Den här veckan har jag jobbat lite med Visingsö Tornerspel, då vi säljer biljetterna till detta arrangemang för första gången i vårt system. Det har varit lite småpill, och introduktion i systemet och hur scanningen fungerar. Det ska även säljas biljetter i Gränna hamn och i entrén till Tornerspelen så jag har skrivit ut lite biljetter för detta.

Den här veckan har jag även fått material till inte mindre än två evenemang som kommer vara i höst. Det ena är en teaterföreställning där det är 4 skolföreställningar och 2 publika föreställningar. Till skolföreställningarna har jag beställt publikvärdar och scenmästare. Till de 2 publika föreställningarna så har jag gjort klart själva biljettupplägget i biljettsystemet för båda dagarna, men ännu inte lagt upp det på hemsidan. Det är biljettsläpp nästa vecka.

Sedan är det en julkonsert på Konserthuset som jag är väldigt sugen på att gå på själv. Jag får dock inte avslöja något förrän på onsdag när det blir officiellt... Där har jag påbörjat biljettupplägget, men hann inte klart. Planen är att allt ska vara klart på måndag med biljettupplägget. På tisdag måste det vara klart.

Vi har ytterligare två biljettsläpp nästa vecka, men där är jag klar med allt. Jag ska bara klicka i ett par rutor i biljettsystemet och bocka ur ett par rutor på hemsidan så är det klart!

4 kommentarer:

  1. Imponerande! Du hade nog kunnat arbeta som flygledare!

    SvaraRadera
  2. Elisabet: Ach nein! Det skulle jag aldrig klara av.

    SvaraRadera
  3. wow !!! beautiful and so lovely work :) i really like your good idea so much.Thank for sharing.

    ดูหนัง

    SvaraRadera