torsdag 14 september 2017

Oj, oj, oj


Skenet bedrar...
Jag må kanske se hyfsat pigg ut på bilden, men jag är helt slut. Jag längtar till den dagen då ett löppass känns lätt. Eller åtminstone att jag slipper slita ont varje pass. För det är så det känns just nu. Det är är väl ett eller två pass som har känts helt ok... Men, jag har bara fyra pass kvar nu i det här träningsprogrammet. Och när detta träningsprogram är över, så ska jag "vila" ett tag. Och med vila menar jag att jag ska fortsätta löpträna tre gånger i veckan. Planen är att jogga 2-3 km två gånger i veckan och 4-5 gånger i veckan. Detta tills 3 km kommer kännas om inte lätt, så åtminstone helt ok! Men, jag måste ju fortfarande pressa mig själv så runt 4-5 km en gång i veckan ska jag allt klara av. När 3 km känns "lätt" då är målet att 5 km ska kännas "lätt". När det börjar kännas helt ok att lufsa 5 km i ett svep, då går jag på nästa träningsprogram. Att klara 10 km. Men nog om framtiden...

Idag hade jag planerat att träna på lunchen som vanligt, men när jag var halvvägs in i ombytet av kläder så upptäcker jag att glömt packat ner löpartajtsen. Det var bara att dra på sig jobbstassen igen. Väl hemma var det bara att dra på sig träningsoutfiten och ge mig ut på dagens pass. För jag känner mig själv, hoppar jag över en dag, med ambitionen att jag tränar imorgon igen, så är sannolikheten väldigt stor att den träningen aldrig blir av. Och sedan så är det lätt att jag även skippar nästa pass, och nästa pass...

Dagens pass var långa intervaller och var fördelat enligt följande:
Uppvärmning: 10 min promenad
Långa intervaller: 4x4 min löpning, 1 minuts aktiv vila (promenad) efter varje löpintervall
Nedvarvning: 10 min promenad
Total tid: 40 min
Total sträcka: 4,3 km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar