torsdag 7 september 2017

Halvvägs


Nu är jag halvvägs in i mitt fem veckor långa träningsprogram där målet är att jag ska orka jogga 5 km i ett svep. Enligt programmet ska jag dessutom klara det på 35 minuter. Men det bryr jag mig inte så mycket om. Inte alls faktiskt. Med dagens träningspass så har jag gjort 8 av 15 träningspass.

Dagens pass var långa intervaller och upplägget för dagen var följande:
Uppvärmning - 10 minuter promenad
Långa intervaller - 4x6 minuter löpning, 1 minuts aktiv vila (promenad) efter varje löpintervall
Nedvarvning - 10 minuter promenad.
Total tid - 48 minuter
Total sträcka (inkl. uppvärmning och nedvarvning) - 5,25 km

Idag kändes det faktiskt helt ok, nästan hela passet. De två första 6-minutersintervallerna gick riktigt bra. De två sista var lite mer jobbiga. Men, idag kändes det återigen som att jag liksom hade löpsteget. Fötterna tog sig fram för egen maskin. Jag behövde inte tala om för mig själv att jag måste ta ett steg till, och ett till, och ett till...

Och kan ni tänka er, idag gav jag mig ut på dagens löprunda helt frivilligt. Jag behövde ingen övertalning alls...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar