måndag 14 november 2016

Baby step 29: Taking care of you

Nu har vi (jag) snart gått igenom de 31 babysteppen! Idag på den 29:e dagen kan vi läsa att vi har jobbat på bra den senaste månaden. Susan hoppas också att vi lärt känna epostsystemet och att vi ser förändringar i våra hem.

Nu är det dags att vi faktiskt tar hand om oss själva! Så idag ska vi gå in på "Taking Care of You" (bara att klicka på en länk när man väl är inne på Baby step nr 29. Nu i början måste vi kanske lägga in det i våra kalendrar, så vi verkligen ser till att få vår egentid!

Idag ska vi inte bara ta hand om våra kroppar, utan även våra själar. Det kan handla om att tända ett doftljus, hitta en mysig tyst plats och spela lite avslappnande musik. Vad som är avslappnande är upp till dig!

Jag ser verkligen förändringar i mitt hem. Nu ligger det inte en massa "brôte" överallt. Brôten är undangömd... Så jag har en del kvar att göra. Jag använder mig ju inte av epostsystemet så den punkten stryker jag med en gång.

Gällande att ta hand om mig själv, så har jag blivit mycket bättre på att bara "göra ingenting" för en kort stund! Då jag i princip alltid har musik på i bakgrunden här hemma så styrs det av mitt humör för dagen. Just nu lyssnar jag t.ex. på "filmmusiken" från TV-serien Outlander.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar