onsdag 2 november 2016

Baby step 17: Decent bedtime

Gå och lägg dig i tid. Nu ska vi försöka beräkna hur lång tid våra kvällsrutiner tar. Behöver jag verkligen göra allt precis innan sänggående? Kanske kan jag tvätta av mig sminket tidigare på kvällen? Sätt en tid för sänggående och håll den.

Mina kvällsrutiner tar inte så vidare värst lång tid. Jag är ju aldrig sminkad, så det problemet har jag ju inte. Jag kryper ju ur jobbstassen så fort jag kan när jag kommer hem och sedan skrotar jag omkring i myskläder. Så det är väl egentligen att stänga ner all teknisk apparatur, borsta tänderna och dra bort överkastet...

Det där med att sätta en tid för sänggåendet var något jag fick tips om på Kommunhälsan redan i våras, så det har jag redan. Jag har dock modifierat den något. Men mellan 22-23 ska jag vara i sängen. 23.15 ska lampan vara släckt. Och jag har sovit riktigt bra i flera månader nu. Visst har jag nätter där jag inte sover lika bra. Men så här bra som jag har sovit sedan kanske juni har jag inte gjort på flera år! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar