fredag 4 november 2016

Baby step 19: ???

Idag är det lite oklart vad som ska göras. Gå igenom det vi gjort hittills och känna att vi är på rätt spår?!

På den frågan svarar jag: Ja, det är jag verkligen! Periodvis har jag megaångest för att någon ska komma hem till mig spontant. Av två anledningar. Jag tycker inte om att bli överraskad. Jag har allt för stökigt/rörigt. Nu för tiden skulle jag inte få panik/ångest om jag fick ett sms där det står att någon är på G, eller om det mot all förmodan bara skulle ringa på dörren. För nu har jag ju ordning här hemma. Fast, snälla, ring inte bara på. Jag gillar inte att inte att veta att jag får besök...

Men, den här veckan har jag verkligen slarvat. Jag har inte kört min 15-minuters-städning dagligen, jag har INTE "shinat sinken" dagligen. Och igår efter att diskmaskinen var klar så lät jag den rena disken stå kvar i maskinen. Vilket gjorde att det i diskhon hamnade smutsig disk som låg där över natten. Imorse var jag tvungen att fixa mat till matlådan, och visst blev stekpannan kvar odiskad på spisen och kastrullen hamnade (visserligen) i diskhon. Odiskad.

Så när jag kom hem från jobbet idag, så var det bara att plocka fram dammsugaren och dammsuga hela lägenheten, jag städade toaletten, jag har tömt diskmaskinen, och lagt in smutsig disk och vattnat blommorna. Så nu känns det genast mycket bättre. Och imorse bäddade jag rent i sängen.

Vem hade anat att moi skulle känna tillfredsställelse efter att ha städat!? Inte jag i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar