onsdag 9 november 2016

Baby step 24: Swish and swipe!


Idag lägger vi till två minuter på morgonrutinen. Toaletten ska ska få en swish and swipe! Det vi nu ska göra varje morgon är att köra toaborsten i toaletten lite snabbt. Plocka undan det vi ställt fram på handfatet, och torka av handfat och kran med en trasa. Detta bör ta ca två minuter.

Ja, det är kanske "bara" två minuter. Men då tiden redan är lite halvknapp på morgonen, och framför allt nu för tiden då jag sover riktigt bra och sover i princip ända tills alarmet på mobilen drar igång, så kan de där två-tre minutrarna behövas någon annanstans. Speciellt nu då jag faktiskt inte skuttar upp sängen som om jag hade fjädrar... Hur mycket tid tror FlyLady-tanten att jag har på morgonen egentligen? ;-)

Och ja, jag vet att jag valt det här av helt fri vilja, och det är ingen som tvingar mig osv. Självklart ska man anpassa det här konceptet efter min egen situation, men ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar