fredag 28 april 2017

Hej Hopp!

Jodå, jag lever och har hälsan i behåll. Jag är dock inne i en period då jag liksom inte orkar ta mig för någonting efter jobbet. Det är inte alls som vid den här tiden förra året, då jag mådde riktigt kasst. Nej, nej, jag är bara lite seg. Jag har inte riktigt fått till rutinerna efter semestern bara. Hur detta nu är möjligt för en kvinna i 40-årsåldern... Och träningen ska vi inte prata om. Den är i princip obefintlig nu sedan semestern. Ett, max två, ynka pass i veckan har jag mäktat med sedan jag kom hem från underbara Gran Canaria.

Men, nu känner jag att det är dags att ta tag i saker och ting igen! En månads slöande får vara nog. Träningen ska nu flyttas upp på prioriteringsstegen igen. För trots att jag gnällde en del över att jag minsann var så trött efter träningarna, så började jag ändå känna den där pigghetskänslan. Att jag liksom (nästan) började längta efter träningen. Får jag nu bara knas på träningen igen, så är nästa fokus maten. Eller kanske mest det där godis- och chipssnaskandet som jag återupptagit...

Så förutom att jobba, hoppar in extra som publikvärd imorgon lördag, så tänker jag ägna helgen åt lite hederligt planerande. Jag ska leta upp lite enkla och härliga recept och göra någon enkel matsedel. Inte så att jag i detalj planerar att jag ska äta det och det, den och den dagen. För det brukar hålla max två dagar. Jag ska även återigen ta tag i "Fly Lady". För det ska ni veta. Det var längesedan sinken var shajnad!

2 kommentarer:

  1. Va?? Har du inte shajnat bänken!! Aja, baja! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elisabet: Det var tyvärr längesedan sinken var shajnad riktigt ordentligt. Men, jag ska ta tag i det igen! :-)

      Radera