fredag 16 september 2016

Toppenfredag!


Idag var jag lite nervös när jag begav mig till jobbet. Vi hade nämligen ett stort biljettsläpp kl. 14.00. Och, det var mitt första biljettupplägg som jag gjorde på helt egen hand. Och, jag var inte bara livrädd för att jag gjort något fel någonstans så att inte släppet skulle fungera, nej, jag var (förstås) övertygad om att det skulle gå åt fanders.

Efter vårt morgonmöte, fick jag i uppdrag att förbereda ett andra släpp, om det var så att det skulle bli rusning efter biljetter. Så det fixade jag på förmiddagen. Det tog ungefär 45 minuter från det att jag började tills att allt var klart. Men, då skrev jag även ner en manual, för mina anteckningar sedan i somras är näst intill oläsbara...

Och vilken rusning det blev efter biljetterna! Men, jag fick lite ont i magen, när en kollega säger att försäljningen inte fungerar i en av våra säljkanaler. Jag kunde dock snabbt konstatera att hon bara glömt att uppdatera varukorgen.

Tack vare biljettrusningen så gjordes ett beslut att släppa upp ytterligare en föreställning. Så då var det "bara" att fixa två säljlänkar, och öppna försäljningen till ett visst klockslag. Dock var jag tvungen att ordna ett länkbyte på hemsidan hemifrån, för att man ska kunna köpa biljetter till båda föreställningen, direkt från vår hemsida.

Vem/vilka det är som kommer? Babblarna minsann! :-)



Ikväll fick jag möjligheten att gå och titta och lyssna på Lena Philipsson som uppträdde på Konserthuset. Och jag ångrar inte en sekund att jag tog chansen. Vilken kvinna. Vilken artist. Och, som hon levererade!

Nu ska jag försöka sova. För det är jobb 10-18 som gäller imorgon, och det var längesedan jag jobbade så många timmar. Men, det ska bli riktigt kul. Dessutom är det på öa jag ska jobba, och det är skördefest där hela helgen! Men, jag är liksom lite småspeedad fortfarande efter konserten. Förhoppningsvis somnar jag ganska omgående efter mina 5 omgångar Candy Crush Saga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar