lördag 17 september 2016

Jobblördag


Vilken underbar jobblördag jag har haft idag. Även om jag trivs otroligt bra på jobbet inne i Jkpg, så inser jag hur mycket jag älskar jobbet på Visingsö! Och som jag har saknat det.  Det har varit mycket folk i rörelse och en hel del inne på turistbyrån. De allra flesta frågorna har gällt om bussarna som går runt öa i samband med skördefesten! Det har gått nästan i ett från 9.30-17.00. Egentligen öppnade jag inte förrän 10.00, och jag skulle inte vara på öa förrän 9.55, men det gick en extrafärja som jag precis hann med. Och jag var inte ensam på färjan om jag säger som så. Då jag märkte att folk som kom av färjan både före och efter mig drogs till turistbyrån, så valde jag att öppna upp direkt! Med tanke på den jämna strömmen av människor så hittade jag inget läge att stänga för lunch, utan jag åt i några lugna stunder! Det gick väldigt bra att jobba 8 timmar och inte förrän jag var ungefär halvvägs hem på bussen så infann sig tröttheten! Detta bådar gott minsann!

Imorgon vankas det jobb igen på underbara öa, men imorgon har vi öppet 11-16, så det är inte lika långt pass. Då det är sista dagen för säsongen så har jag ordnat med en kommunbil, och bokat plats på färjan till kl. 10.30. Dock har jag ingen plats för hemresan förrän 18.50. Alltså 2 timmar och 50 minuter efter att vi stängt... Men, så går det när man inte kommer ihåg att boka plats på färjan. Men, så fort jag är klar med stängning, kassan och packning av bilen så ställer jag mig i den sk chansarkön, så får vi se när jag kommer över!

Nu är det tack och godnatt för denna västgöte i Småland.  Och det ska bli riktigt skönt att krypa ner i sängen, under täcket och släcka lampan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar