måndag 29 maj 2017

Skåne, here I come!

Kanske inte riktigt riktigt än. Men i sommar blir det en tur ner till Skåneland med mor och far. Förra året frågade jag ju om de hade lust att hänga på till Öland på semester? Av den enkla anledningen att jag faktiskt ville vara lite mer rörlig än om jag åker tåg/buss. Och de ville hänga på.

Denna resa blev en sådan succé att vi knappt hann komma hem förrän de sade att de mer än gärna om det hela. Varje gång vi har träffats efter den resan har de sagt hur kul det var och att de gärna vill göra om det i sommar. Och jag är ju inte den som är den. Men, hur mycket jag än älskar Kalmar och Öland, så kände jag att jag vill till Skåne. Så när de var hemma hos mig i början av förra månaden så frågade jag dem om de kanske kan tänka sig att åka till Skåne istället för Öland. Och kan man tänka sig. Det vill de gärna. Nu var jag väl inte så förvånad, då de ganska frekvent besökte mig när jag bodde där nere!
Stranden vid Knäbäckshusen, Österlen
Hur som helst så sade jag att jag kollar upp lite alternativ, men jag förstod rätt snabbt att mor och far gärna vill bo på Dalabadets camping i Trelleborg. Jag har dock inte kollat upp det hela, förrän igår. Då skickade jag iväg en bokningsförfrågan om en övernattningsstuga på Dalabadets Camping 27-30 juli. Idag fick jag en bokningsbekräftelse. Det lilla lilla kruxet är ju att jag inte hade kollat med mor och far om de kan den 27-30 juli. Jag vet att de är bortresta vecka 28... När jag fått bokningsbekräftelsen så ringde jag hem till mor och far och frågade om datumen ovan passar för en tur till Skåne. Och mor sade att det funkar. :-) Pappa var inte hemma när jag ringde, men kom hem från den MC-tur han var ute på innan vi hann lägga på. Han blev väldigt glad när han fick höra att jag fixat en stuga i Trelleborg.

Jag meddelade dock mamma att jag MÅSTE till Tomelilla och "Bullen & Bönan". Stammisfiket under min tid i Tomelilla. Hon lovade på stående fot att det blir en tur till Tomelilla. Och "Bullen & Bönan". Nu blir det till att börja planera vad mer jag bara "måste" se och göra! :-)

3 kommentarer:

  1. Och Ystad förstås och ....!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart blir det ett besök i Ystad! Lika mycket som jag måste till Bullen & Bönan i Tomelilla måste far till Ystad. :-)

      Radera
  2. Lika mycket som jag måste till Bullen & Bönan i Tomelilla måste far till Ystad. :-)


    หีฟิต

    SvaraRadera