onsdag 9 augusti 2017

Tillbaks till rutinerna

Ja jösses vad fyra veckor kan gå fort! Jag har haft en sååå bra semester i år. Först blev det en tur till Skåne med syrran i husbilen, där vi turade till Helsingör. Det blev en båttur i Uddevallafjorden, sedan var tanken att jag skulle vara hemma ca en vecka innan turen åter gick till Skåne, fast med mor och far.
Vid Kronborgs slot i Helsingör.
Det blev dock ändrade planer. Syrran ringde och frågade om jag ville hänga med till Mariefred och vidare Birka? Självklart ville jag det! Så jag blev upphämtad av syrran och C med husbilen och vi for iväg till Mariefred en lördagsmorgon. Väl i Mariefred blev det självklart ett besök på Gripsholms slott. På söndagen blev det sedan en båttur till Björkö och Birka! Dit har jag velat åka i många år. Efter lite velande på söndagskvällen så bestämde vi oss för att vi minsann skulle ta en tur till Trosa med husbilen! Å vilken liten mysig stad. Att jag såg min stora idol - jo det är sant - Tommy Körberg, gjorde ju inte saken sämre. Tyvärr blev jag lite för star struck och kom mig inte för att ens säga hej eller be om att få ta en bild... På väg hem från Trosa stannade vi till vid Tullgarns slott och gick en guidad visning där.

Hem till syrran i ett par dagar innan det var dags för turen till Skåne med mor och far. Vi bodde i Trelleborg, men det blev faktiskt inget besök i själva Trelleborg den här gången... Men, det blev en tur till Tomelilla, där jag ju bodde 2006-2009, Simrishamn (som vi visserligen lämnade typ lika fort då vi inte hittade någon parkering...), Sveriges sydligaste udde, Ystad...

Sista semesterveckan tillbringade jag hemma i Småland, och jag läste och vilade, typ. Och det var riktigt skönt att verkligen få varva ner!

Vill du veta mer om mina bravader under semestern så kika in på min utflyktsblogg...

I väntan på guidningen på Birka.
Bilden har jag helt fräckt norpat av syrran!

4 kommentarer:

  1. Jag råkade komma till sportigajenny-bloggen och trodde att även du slutat att blogga! Skönt, att du är kvar.

    SvaraRadera
  2. Jag råkade komma till sportigajenny-bloggen och trodde att även du slutat att blogga!


    หีฟิต

    SvaraRadera
  3. I very much like your pattern it's beautiful,thank for sharing good i dea !

    ดูหนัง

    SvaraRadera